Slaaptips voor het slapengaan

Het is niet voor iedereen vanzelfsprekend om goed te kunnen slapen. Hoe kan dat eigenlijk? De reden is bij iedereen anders. Er zijn gelukkig genoeg dingen die je kunt doen om wel goed in slaap te kunnen komen. En welke dingen dat zijn? Dat vroegen we aan onze Facebook volgers! Jullie deelden met ons jullie beste, leukste en meest originele slaaptips. Samen met jullie slaaptips, wordt slapen opeens een stuk gemakkelijker!

Vandaag delen we alle slaaptips die gaan over dingen die je kunt doen voor het slapengaan.
 

Slaaptip van Sam – Begin 3 uur voordat je gaat slapen
Beste voorbereiding voor een goede slaap begint al 3 uur voordat je gaat slapen. Drink geen cafeïne meer, eet geen proteïne meer, bouw je dagritme af. Dit houd je het beste vol als je op een vaste tijdstip slaapt.

Slaaptip van Eline – Niet te veel drinken
Voor het slapen gaan niet te veel drinken zodat je de hele nacht zonder dat je je
bed uit hoeft om te plassen en de hele nacht lekker door kan slapen

Slaaptip van Xaviera – Niets doen
Ik doe een uur voor het slapen gaan niet veel meer. En dat bevalt prima. 

Slaaptip van Ingrid – Geen tv, laptop of telefoon in de slaapkamer
Je slaapkamer niet gebruiken om tv te kijken, geen laptop geen telefoon. Zeker een uur voor je naar bed gaat geen computer meer gebruiken

Slaaptip van Marieke – Een boek lezen
Voor t slapen een boek lezen. Twintig minuten of vijf minuten... het maakt niet uit. Maar t kalmeert enorm en je slaapt rustig in. Verder ben ik al jaren fan van silvana-hoofdkussen. Door dat kussen ben ik af van dagelijkse hoofdpijn en schouderklachten.

Slaaptip van Nina – Sport in de avond
Ik sport altijd 's avonds en daardoor kan ik altijd heel goed slapen!

Slaaptip van Marja – Geen cafeïnehoudende dranken
Geen cafeïnehoudende dranken drankjes drinken in de avond, het laatste uur voor ik ga slapen geen blauwe schermen (telefoon, computer en tv). Ik laat nog even de hond uit en haal dus nog even een frisse neus, ik slaap met het raam open, geen kleding aan in een rustige en donkere slaapkamer. Slaap lekker!

Slaaptip van Jeannie – Een avondwandeling
Ik schakel een uur voordat ik naar bed ga tv en elektronische apparatuur uit en ga lekker een avondwandeling maken!

Slaaptip van Marijke – Geen internet voor het slapengaan en genoeg bewegen
Op tijd het internet laten voor wat het is, is mijn beste tip Beter Bed, ik kan onmogelijk inslapen als ik te lang op dat scherm heb getuurd, dus probeer hem altijd minstens 2 uur voor slaaptijd uit te zetten, weg met die laptop. Verder zoveel mogelijk beweging overdag, raam open en een melatonine tablet is ook een tip.

Slaaptip van Tijl – Een yogasessie
Een yogasessie is ideaal op rustig en ontspannen naar dromenland te gaan.

Slaaptip van Trees – Geen tv
Geen tv kijken voor het slapen gaan 

Slaaptip van Antoinetta – Heerlijk stuk wandelen met de honden
Nog een heerlijk stuk wandelen met de hondjes. Heerlijk even je hoofd leegmaken voor het slapen gaan. 

Slaaptip van Chantal – Wandelen of sporten in de buitenlucht
Wat mij altijd helpt is wandelen of sporten in de buitenlucht. Al is het maar een uurtje, ik slaap dan als een roos! 

 
Krijg je al zin om naar bed te gaan en lekker in slaap te vallen? Wij wel! Benieuwd naar andere slaaptips? Bekijk dan onze serie!

Slaap lekker!

Meer Beter Bed Blogs: