Uden, 15 september 2022 - Even op de fiets naar Beter Bed? Of gewoon even binnenlopen als je toch al lekker aan het shoppen bent? Het kan nu in Beter Bed city, het nieuwste winkelconcept van Beter Bed; uitnodigend, laagdrempelig en compact. De eerste Beter Bed city is gelegen op high traffic locatie The Westfield Mall of the Netherlands in Leidschendam, het grootste overdekte winkel- en lifestyle centrum van Nederland. De winkel is vandaag feestelijk geopend door Erica van Delft, general manager Mall of The Netherlands en Co Wezel, filiaal manager van Beter Bed city.
Het nieuwe winkelconcept is het resultaat van de vorig jaar door Beter Bed gepresenteerde strategie om te investeren in zijn winkelnetwerk. Beter Bed city onderscheidt zich van de andere Beter Bed winkels (Beter Bed Experience en de Beter Bed winkels op woonboulevards) door zowel de omvang van de winkel (130 m2, in vergelijking met 1100m2 gemiddeld), de inrichting als de locatie. De nieuwe winkel is gevestigd in een winkelcentrum midden in de stad, in plaats van, zoals tot nu toe gebruikelijk, op een woonboulevard buiten de stad. Dit verhoogt de zichtbaarheid en stimuleert dat klanten spontaan binnenlopen voor advies of een aankoop. Het idee achter dit nieuw concept is dat klanten zich in de winkel laten inspireren en adviseren en daarna online hun klantreis afmaken. In de winkel bestellen en thuis laten leveren kan uiteraard ook.
Martijn Akkermans, verantwoordelijk voor de winkeloperatie: “Met dit gloednieuwe winkelconcept bieden we onze klanten de combinatie van funshopping en digitale innovaties. De klant kan in Beter Bed city terecht voor kleinere aankopen die het slaapgenot vergroten én met behulp van hoogwaardige digitale technologie het ideale matras aanschaffen of een boxspring samenstellen. We zijn ervan overtuigd dat Beter Bed city een welkome nieuwe etappe in de klantenreis is.”
Dankzij creatief gebruik van de ruimte in combinatie met technologische snufjes krijgt de klant, ondanks het beperkte aantal m2, een complete indruk van de producten en service van Beter Bed. Direct bij de ingang bevindt zich paradepaardje Beter Slapen ID. Dit is een data gedreven oplossing die in enkele minuten een onafhankelijk matrassenadvies genereert op basis van de persoonlijke behoeften van de klant. De populairste matrassen, die voldoen aan de meest uiteenlopende wensen van klanten zijn direct met bijpassend kussen in de winkel uit te proberen. Evenals bij de andere Beter Bed winkels, staan slaapadviseurs klaar om de klant te helpen en adviseren. Hiermee geeft Beter Bed ook in deze winkelformule invulling aan het ‘Beter Slapen Plan’ waarbij de klant in samenspraak met de slaapadviseur een aantal stappen doorloopt die resulteren in een persoonlijk slaapadvies op maat.
Beter Bed city beschikt eveneens over de boxspring Configurator waarmee (ook online) de optimale boxspring in 3D is samen te stellen. Een boxspring is een zeer persoonlijk product vanwege het esthetische aspect en het gewenste comfort. Dankzij de nieuwste real-time 3D-rendering technieken is elke keuze die de klant maakt direct en tot in de kleinste details zichtbaar. Beter Bed optimaliseert hiermee de klantbeleving en stimuleert online aankopen. De Kårlsson en B Bright boxspring staan in de winkel ter inspiratie.
Daarnaast biedt Beter Bed city een assortiment van producten die helpen je slaap te verbeteren en de slaapkamer completeren, zoals dekbedden, slimme verlichting, spreien, geurtjes en kaarsen.
De Beter Bed city-formule past in de omnichannel aanpak van Beter Bed. Deze eerste winkel in Leidschendam is vooralsnog een pilot. De evaluatie van het concept wijst uit op welke locaties Beter Bed nieuwe city winkels gaat openen. De officiële feestelijke opening is omlijst door diverse promotionele acties.