Garantie op M line producten
Op alle producten van M line geldt als basis de wettelijke garantie. Dat betekent dat je product moet doen wat je er als klant redelijkerwijs van mag verwachten.
Daarnaast krijg je op veel producten ook een fabrieksgarantie. Deze komt bovenop de wettelijke garantie en doet daar dus niets aan af. Hoe lang die fabrieksgarantie precies duurt, verschilt per product. Dit staat hieronder en in het garantiecertificaat.
Wil je extra zekerheid? Dan kun je je aankoop gratis registreren via dit formulier om de garantie uit te breiden.
Onderstaande garantievoorwaarden gelden op de huidige collectie. Heb je vragen over de garantievoorwaarden van eerdere collecties, neem dan contact met M line op via [email protected].
Wat is de garantie op M line matrassen?*
- Standaard 1 jaar volledige garantie op de tijk.
- Voor de kern van de Cool Motion 1 en 2-matrassen geldt een standaard garantieperiode van 2 jaar, wat verlengd wordt tot 5 jaar wanneer je het product bij ons registreert. Na 2 jaar ontvang je bij garantiegevallen een percentage van de nieuwwaarde om te gebruiken voor een vervangend product:
- Na 2 jaar en tot 3 jaar na factuurdatum: 75% vergoeding;
- Na 3 jaar en tot 4 jaar na factuurdatum: 50% vergoeding;
- Na 4 jaar en tot 5 jaar na factuurdatum: 25% vergoeding.
- Voor de kern van de Cool Motion en Iconic 3/4/5/6/7/8 geldt een standaard garantieperiode van 5 jaar, wat verlengd wordt tot 10 jaar wanneer je het product bij ons registreert. Na 5 jaar ontvang je bij garantiegevallen een percentage van de aanschafprijs om te gebruiken voor een vervangend product:
- Na 5 jaar en tot 6 jaar na factuurdatum: 80% vergoeding;
- Na 6 jaar en tot 7 jaar na factuurdatum: 60% vergoeding;
- Na 7 jaar en tot 8 jaar na factuurdatum: 40% vergoeding;
- Na 8 jaar en tot 9 jaar na factuurdatum: 20% vergoeding;
- Na 9 jaar en tot 10 jaar na factuurdatum: 10% vergoeding.
Registreer je matras om de garantie te verlengen.
Wat is de garantie op M line toppers?*
- Voor de kern van de toppers geldt een standaard garantieperiode van 2 jaar, wat verlengd wordt tot 5 jaar wanneer je het product bij ons registreert. Na 2 jaar ontvang je bij garantiegevallen een percentage van de nieuwwaarde om te gebruiken voor een vervangend product:
- Na 2 jaar en tot 3 jaar na factuurdatum: 75% vergoeding;
- Na 3 jaar en tot 4 jaar na factuurdatum: 50% vergoeding;
- Na 4 jaar en tot 5 jaar na factuurdatum: 25% vergoeding.
Wat is de garantie op M line dekbedden en kussens?*
- Op dekbedden en kussens wordt standaard 2 jaar volledige garantie gegeven, dit wordt verlengd naar 3 jaar na online registratie van het product. De eerste 2 jaar zijn volledig en daarna geldt een afschrijving. Je ontvangt dan in geval van materiaal- en fabricagefouten 50% vergoeding, berekend als percentage van de oorspronkelijke aanschafprijs.
- Let op: M line kussens zijn uitgesloten van garantie wanneer deze gewassen zijn. Het schuim van de kussens kan niet gewassen worden.
Wat is de garantie op M line beddengoed?*
- Standaard 1 jaar volledig garantie.
Wat is de garantie op het M line Element bed?*
- Standaard 25 jaar garantie op draad- en framebreuk.
- Standaard 5 jaar garantie op motoren en elektronica.
- Standaard 2 jaar garantie op de poten en nachttafels.
- Standaard 1 jaar garantie voor materiaal- en fabricagefouten op stoffen.
Wat is de garantie op showroommodellen?*
- 2 jaar garantie op showroommodellen. Elektronica, motoren en stoffen vallen buiten de garantie. Het verlengen van de garantie d.m.v. registratie is hierbij niet mogelijk.
*Lees meer over de garantie op M line producten in de volledige garantievoorwaarden:
Download garantievoorwaarden
100 dagen omruilgarantie
M line biedt voor M line matrassen 100 dagen omruilgarantie. Indien het matras bij de koper niet aan de verwachting voldoet, kan hij of zij het matras binnen 100 dagen omruilen tegen een ander type matras. Om gebruik te maken van de 100 dagen omruilgarantie, kun je contact opnemen met onze klantenservice.
Het recht op omruilgarantie wordt verleend, indien aan onderstaande voorwaarden is voldaan:
- De ’100 dagen omruilgarantie’ geldt op alle 1-persoons Iconic en Cool Motion matrassen, dit zijn matrassen/matraskernen tot en met 100 cm. De duo/twin cover valt niet onder deze garantie.
- De aanspraak op de ’100 dagen omruilgarantie’ dient de koper in te dienen bij de klantenservice.
- Om aanspraak te maken op de 100 dagen omruilgarantie dien je de originele aankoopbon / factuur als bewijs te kunnen tonen.
- De omruiling moet plaatsvinden binnen 100 dagen na levering van de matrassen.
- Het matras dient fatsoenlijk en schoon te worden aangeleverd.
- De koper kan eenmalig gebruikmaken van de 100 dagen omruilgarantie.
- De koper dient een ander type M line matras uit te kiezen uit de collectie van M line. Mocht er een verschil in kosten zijn, dan wordt dit verrekend. Vraag naar de voorwaarden.
- Er worden per omgeruild matras kosten in rekening gebracht t.b.v. administratie-, transport- en verwerking. De kosten voor het omruilen van een M line matras binnen de 100-dagen omruilgarantie kun je opvragen bij de klantenservice.
- De garantie geldt niet op boxspringkernen, gestoffeerde matrassen en toppers.