Tijdens de woonmaand 10% extra korting op heel veel* gebruik code wonen10

3 : 0 : 0
25
De Wereld Slaapt Door


Slapen bij stress

Wat kunnen wij voor jullie betekenen in deze corona periode? Ons land is ontzettend geschrokken van het coronavirus dat ons land….nee de hele wéreld in zijn greep houdt. Het zijn bizarre tijden.

Hoe belangrijk is goed slapen in deze tijd?

Slaap je goed, dan kun je de hele wereld aan. Oké, dat is misschien wel héél veel. Maar slaap je goed dan voel je je beduidend fitter en sterker zowel fysiek als mentaal. En daar kunnen wij wel een flinke dosis van gebruiken op dit moment. De kracht om deze periode door te komen kan je dan ook deels putten uit een goede nachtrust. Maar hoe doe je dat? Lig je te piekeren? Wat zie je als je in jouw slaapkamer rondkijkt? Hoe kom je het beste in slaap? Beter Bed voorziet je graag van nuttige informatie en suggesties voor een ontspannen nachtrust, lichaam en geest.

 

Bekijk de uitzending: 


 

We spreken met Daan Sleutjens. Hij is psycholoog in een ziekenhuis en geeft psycho-educatie over slaap en slaapbehandelingen. Hij beantwoordt vragen van het publiek.

 

Nr. 1.PNG In hoeverre heeft goede slaap invloed op mijn gezondheid/ weerstand? 

"Slaap heeft veel positieve effecten door de herstelfunctie ervan. Vooral tijdens de diepere slaap krijgt je immuunsysteem een boost."

Alles over slapen en weerstand

 

Nr. 2.PNG  Hoe kan ik wat vaster leren slapen? Ik hoor namelijk altijd álles in huis en daarbuiten.

"Zorg voor voldoende frisse lucht overdag. Bovendien voorzichtig met cafeïne vanaf einde middag. En als laatste tip: drink geen alcohol, hierdoor ga je ook oppervlakkig slapen."


Nr. 3.PNG 
Door stress en angst voor het corona virus slaap ik slecht. Wat kan ik doen? 

"Probeer een uur, liefst langer, voordat je gaat slapen afstand te nemen van het onderwerp. Dus kijk niet naar het nieuws, maar probeer ontspannende activiteiten te doen. Eventueel kun je ook wat ontspanningsoefeningen proberen."

 

Nr. 4.PNG Door het thuiswerken in combinatie met kinderen zijn we uit ons ritme. We komen niet aan onze rust toe. 

"Probeer actief tijd vrij te maken voor rust- en ontspanningsmomenten."


 

Foto bart.jpg

Bart Bouwmans, al ruim 32 jaar slaapdviseur bij Beter Bed

"We helpen mensen graag met advies voor het juiste matras. De meeste mensen willen hard of zacht, maar écht belangrijk is dat je matras goed aansluit."

Kom in contact met onze slaapadviseur

 

 

risico groep corona

Goede hygiëne: nu éxtra belangrijk

Goede hygiëne is belangrijk: óók voor je beddengoed. Schimmels, bacteriën en virussen. Je ziet ze niet, maar zoals we allemaal inmiddels wel weten draag je ze wel gemakkelijk over. En ja dat kan ook via je beddengoed. Zorg er daarom altijd voor dat je bed schoon en hygiënisch is. Heb jij of je eventuele (bed) partner verkoudheidsklachten, koorts of andere corona symptomen? Ga dan apart liggen om zo verspreiding te (verkleinen) voorkomen.

Verschoon minimaal wekelijks je beddengoed en vergeet hierbij niet om je molton en matrasbeschermer te wassen. We adviseren je om op hoge temperaturen (minimaal 60 graden) te wassen

Gezond slaapklimaat

Naast het goed en heet wassen van je beddengoed zijn er nog meer factoren die ervoor zorgen dat jouw slaapklimaat zo gezond mogelijk is en blijft. Zeker wanneer je ziek bent. Je transpireert dan namelijk meer dan normaal en daarbij lig je ook nog eens veel langer in je bed. Dit transpiratievocht komt in je matras dat zo een goede broedplaats voor bacteriën.

Oplossing? Zorg voor een goede, kwalitatieve en dikke molton onderdeken. Eentje die je kunt wassen op minimaal 60 graden. Deze neemt het vocht op en zo blijft je matras schoon. Was deze wekelijks uit in tijden van ziek zijn. Vergeet ook zeker niet om je kussen te beschermen tegen overtollig transpiratievocht. Ook hier bestaan fijne molton beschermhoezen voor, die het vocht opnemen.

Ziek? Langer in bed

Als je ziek bent, lig je vaak langer in bed dan normaal. Waar moet je nu op letten bij het aanschaffen van een matras? Zorg voor een matras dat goed aansluit. Dit wil zeggen niet te hard, maar zeker niet te zacht. Je moet inzakken ter hoogte van je schouders en heup, maar in de holte van je rug moet het goed opgevuld zijn. Ondersteuning van je (onder)rug is extra belangrijk. Alles over het juiste matras.

Risicogroep: 70+

Behoor je tot de risicogroep? Maak het jezelf dan extra comfortabel door te kiezen voor een bed met hogere in- en uitstap. Kies voor uitstapverlichting, zodat je niet struikelt als je 's nachts even uit bed moet. Verder kun je een uitrijdbaar bed opmaken zonder je rug te hoeven buigen. Daarnaast super handig met stofzuigen.

Deze producten zijn in deze tijd éxtra handig!

Hulp of advies nodig voor de beste nachtrust?

Wij staan op afstand voor je klaar!

We begrijpen dat je in deze tijd van de coronacrisis geen enkel risico wilt lopen en fysiek contact met anderen zoveel mogelijk vermijdt. Maar je kunt toch behoefte hebben aan slaapadvies voor een goede nachtrust. Daarom staan onze slaapadviseurs op afstand voor je klaar. Je kunt een telefonische afspraak aanvragen met de winkel bij jou in de buurt. 

Winkel bezoeken op afspraak

Onze winkels zijn open voor publiek, maar wel onder strikte veiligheidsvoorwaarden. Zo houden we 1,5 meter afstand, gelden er extra hygiëne maatregelen en verzoeken we klanten om contactloos betalen. Daarnaast laten we een gelimiteerd aantal bezoekers gelijktijdig toe in de winkel.

Door op afspraak te werken kunnen we besmettingsrisico's beperken en ben je verzekerd van een beschikbare adviseur.

 

Kom in contact met jouw slaapadviseur