Nooit meer overvallen door slaap.

Beter Bed laat in nieuwe campagne zien wat beter slapen je oplevert

In de nieuwe campagne brengt Beter Bed, de slaapexpert van Nederland, het belang van goed slapen onder de aandacht. Als je beter slaapt heb je een beter leven: je bent energieker, alerter, gelukkiger, productiever én gezonder. En, zeker voor wie regelmatig achter het stuur zit, is een goede nachtrust van levensbelang. Vermoeidheid is namelijk de oorzaak van vele ernstige auto-ongelukken. Dat demonstreerde Beter Bed recent met het Slaapexperiment met Tom Coronel.

Deze keer toont de slaapspecialist in een komische overdrijving wat er nog meer kan gebeuren als je slaperig achter het stuur zit. Een bankoverval valt namelijk volledig in het water. Gelukkig heeft Beter Bed de ultieme tool om voor ieder lichaam het ideale matras te berekenen: de Beter Slapen ID.

Waarom een nieuwe campagne?

‘Klanten waarderen Beter Bed om onze expertise als slaapspecialist, hoge kwaliteit producten, passend advies en value for money. Maar het is nu tijd voor de volgende stap. Naast Beter Slapen manifesteren we ons met het merk nadrukkelijker op wat slapen je oplevert: Beter Leven. Het was daarmee ook tijd voor een nieuwe campagne. Die zowel de slaapexpertise als het productaanbod van Beter Bed benadrukt, maar ook het effect van onvoldoende kwalitatieve slaap onder de aandacht brengt, waarbij de oplossing en onderscheidend vermogen met onze Beter Slapen ID alleen gevonden kan worden bij Beter Bed.’

Aldus Perijn Hoefsloot, Director Marketing bij Beter Bed die daaraan toevoegt:

‘We hebben een rijk campagneconstruct te pakken, waarmee we de komende jaren van plan zijn een spectaculaire serie commercials neer te zetten.’

Dat de campagne spektakel oplevert werd tijdens de opname al duidelijk. Die trok veel bekijks, met krantenartikelen aan toe: Casa de Papel in Eindhoven?

Campagne aanpak

De campagne start 8 mei op televisie. Joe Public Take-Away Advertising was verantwoordelijk voor het nieuwe concept en de uitvoering. Unravel Research verrichte neuro-onderzoek, dat uitwees dat de nieuwe campagne positief en veelal boven benchmark scoort op merkvoorkeur en koopgedrag. Team5PM vertaalde samen met Beter Bed de campagne door naar een uitgebreide online campagne. De online doelgroep is door middel van een uitgebreid doelgroeponderzoek zorgvuldig in kaart gebracht, waarbij de YouTube en display-activiteiten door een slimme onderverdeling in verschillende subdoelgroepen en boodschappen naadloos aansluiten bij alle fases van de marketingfunnel.

Doe de Beter Slapen ID

TVC overval | Beter Bed

Credits

Verantwoordelijk bij Beter Bed: Perijn Hoefsloot, Nadieh Cissen, Jolein Berbers

Bureau: Joe Public Take-away Advertising

Creatie: Antoine Houtsma, Ruben van Dijk, Mats Wilke

Strategie: Jeroen van Eck

Account: Jolies van Rijn, Katelijn van Lieshout

RTV-producer: Merel Groenenboom, Sandra Derogee

 

Productiemaatschappij: Joe Public Shoot

Regisseur: Antoine Houtsma

 

DOP: Rutger Storm

 

Edit: Gert-Willem Visser

Online: Ton Habraken

Grading: De Grot

Geluidsstudio: Soundcircus

Onderzoeksbureau: Unravel

Mediabureau: Team5PM, Gaincom en Zuiver Media

Productadvies

Bel of chat met een slaapexpert en stel direct je vraag.

Momenteel zijn onderstaande contactopties beschikbaar:

Klik hier om de contactmogelijkheden te bekijken
Start
Deze site is beschermd tegen robots. Privacy Policy en Terms of Service zijn van toepassing