In de nieuwe campagne brengt Beter Bed, de slaapexpert van Nederland, het belang van goed slapen onder de aandacht. Als je beter slaapt heb je een beter leven: je bent energieker, alerter, gelukkiger, productiever én gezonder. En, zeker voor wie regelmatig achter het stuur zit, is een goede nachtrust van levensbelang. Vermoeidheid is namelijk de oorzaak van vele ernstige auto-ongelukken. Dat demonstreerde Beter Bed recent met het Slaapexperiment met Tom Coronel.
Deze keer toont de slaapspecialist in een komische overdrijving wat er nog meer kan gebeuren als je slaperig achter het stuur zit. Een bankoverval valt namelijk volledig in het water. Gelukkig heeft Beter Bed de ultieme tool om voor ieder lichaam het ideale matras te berekenen: de Beter Slapen ID.
‘Klanten waarderen Beter Bed om onze expertise als slaapspecialist, hoge kwaliteit producten, passend advies en value for money. Maar het is nu tijd voor de volgende stap. Naast Beter Slapen manifesteren we ons met het merk nadrukkelijker op wat slapen je oplevert: Beter Leven. Het was daarmee ook tijd voor een nieuwe campagne. Die zowel de slaapexpertise als het productaanbod van Beter Bed benadrukt, maar ook het effect van onvoldoende kwalitatieve slaap onder de aandacht brengt, waarbij de oplossing en onderscheidend vermogen met onze Beter Slapen ID alleen gevonden kan worden bij Beter Bed.’
Aldus Perijn Hoefsloot, Director Marketing bij Beter Bed die daaraan toevoegt:
‘We hebben een rijk campagneconstruct te pakken, waarmee we de komende jaren van plan zijn een spectaculaire serie commercials neer te zetten.’
Dat de campagne spektakel oplevert werd tijdens de opname al duidelijk. Die trok veel bekijks, met krantenartikelen aan toe: Casa de Papel in Eindhoven?
De campagne start 8 mei op televisie. Joe Public Take-Away Advertising was verantwoordelijk voor het nieuwe concept en de uitvoering. Unravel Research verrichte neuro-onderzoek, dat uitwees dat de nieuwe campagne positief en veelal boven benchmark scoort op merkvoorkeur en koopgedrag. Team5PM vertaalde samen met Beter Bed de campagne door naar een uitgebreide online campagne. De online doelgroep is door middel van een uitgebreid doelgroeponderzoek zorgvuldig in kaart gebracht, waarbij de YouTube en display-activiteiten door een slimme onderverdeling in verschillende subdoelgroepen en boodschappen naadloos aansluiten bij alle fases van de marketingfunnel.
Verantwoordelijk bij Beter Bed: Perijn Hoefsloot, Nadieh Cissen, Jolein Berbers
Bureau: Joe Public Take-away Advertising
Creatie: Antoine Houtsma, Ruben van Dijk, Mats Wilke
Strategie: Jeroen van Eck
Account: Jolies van Rijn, Katelijn van Lieshout
RTV-producer: Merel Groenenboom, Sandra Derogee
Productiemaatschappij: Joe Public Shoot
Regisseur: Antoine Houtsma
DOP: Rutger Storm
Edit: Gert-Willem Visser
Online: Ton Habraken
Grading: De Grot
Geluidsstudio: Soundcircus
Onderzoeksbureau: Unravel
Mediabureau: Team5PM, Gaincom en Zuiver Media