Blogs over Gezondheid

Hoe belangrijk is slaap voor de gezondheid?
Beter slapen

Hoe belangrijk is slaap voor de gezondheid?

Laura
Wist je dat één op de vijf Nederlanders slecht slaapt? En dat terwijl slaap je superkracht is. Naast gezonde voeding en voldoende beweging is een goede nachtrust een belangrijke basis voor een lang en gelukkig leven. Zelfs van een nacht slecht slapen merk je de volgende dag al de gevolgen, laat staan wat de gevolgen op lange termijn zijn…
Lees meer
Beter slapen met Beter Bed en Matthew Walker
Beter slapen

Beter slapen met Beter Bed en Matthew Walker

Sanne
Ken jij Matthew Walker al? Zo niet dan wordt het hoog tijd als je het ons vraagt. Matthew is namelijk dé slaapgoeroe van de wereld die alles weet over slapen in combinatie met gezondheid. Ook ontving hij al talloze prijzen voor zijn baanbrekend onderzoek op dit gebied. In dit blog vertellen we over hem en wat jij allemaal van hem kunt leren.
Lees meer
3x tips om uit te rusten na extreme inspanning
Beter slapen

3x tips om uit te rusten na extreme inspanning

Sanne
Na extreme inspanning komt ontspanning. Heb jij een sportieve prestatie geleverd zoals een marathon, fietstocht of het lopen van de Vierdaagse in Nijmegen? Dan begint de volgende dag meteen het herstel. Héél belangrijk voor je lichaam. Over het algemeen geldt: hoe beter je getraind bent, hoe sneller je zult herstellen. Met deze 3 tips rust je goed uit en herstel je als de beste!
Lees meer
Hoe blijft het sexy in een hete zomer slaapkamer?
Beter slapen

Hoe blijft het sexy in een hete zomer slaapkamer?

Sanne
Lekker hoor dat warme zomerweer. Behalve in de slaapkamer, concludeerden we eerder al. Die warme plaknachten zijn namelijk niet echt bevorderlijk voor je nachtrust. En er is nóg iets waar we in een hete slaapkamer niet zo gecharmeerd van zijn: seks. Zodra het kwik oploopt stijgt ons libido, maar houden we het tussen de lakens toch liever kalm. Hoe blijft het nou sexy in de slaapkamer tijdens warme zomernachten? Wij geven je tips!
Lees meer
5 tips voor een gezonde(re) slaapkamer
Beter slapen

5 tips voor een gezonde(re) slaapkamer

Sanne
Je slaapkamer is de plek in huis waar je het meest te vinden bent. Gemiddeld zo’n acht uur per nacht laad je je hier op voor een nieuwe dag. Een plek met veel impact op je gezondheid dus. Ondanks dat krijgt je slaapkamer vaak niet de aandacht die het verdient. Wist je dat je met een gezonde slaapomgeving je nachtrust én gezondheid verbetert? Deze 5x tips maken van jouw slaapkamer een gezonde(re) slaapomgeving.
Lees meer
Goed slapen is goed sporten en andersom
Beter slapen

Goed slapen is goed sporten en andersom

Sanne
Als er iemand is voor wie slaap en ontspanning belangrijk zijn, is het de sporter wel. Omdat tijdens de slaap de spieren én geest herstellen. En ook een extra dutje overdag kan geen kwaad als je een sportieve prestatie neer wilt zetten. Maar vergeet zeker niet dat andersom sporten ook een belangrijke bijdrage levert aan de kwaliteit van jouw nachtrust. Wil jij graag het beste uit de combinatie slapen en sport halen? Hierbij een paar tips die je zelf kunt toepassen.
Lees meer
Invloed vitaminen en mineralen op je nachtrust
Beter slapen

Invloed vitaminen en mineralen op je nachtrust

Sanne
Dat vitaminen goed voor je zijn is niets nieuws. Maar wist je dat ze ook een belangrijke rol spelen bij je nachtrust? Uit verschillende onderzoeken blijkt dat bepaalde vitaminen en mineralen een positieve of juist negatieve invloed op je slaap kunnen hebben. Slaap je slecht en heb je geen idee hoe dit komt? Een goed idee dus om te checken of je een bepaald vitaminetekort hebt. Lees hier hoe vitaminen jouw nachtrust kunnen maken of kraken.
Lees meer
Dit is de beste temperatuur in je slaapkamer
Beter slapen

Dit is de beste temperatuur in je slaapkamer

Sanne
Je bed uitdrijven van de hitte of juist ijsklompjes door de kou. Wanneer je het te warm of koud hebt in bed, beïnvloedt dit je nachtrust. Belangrijk dus dat het in je slaapkamer niet te warm, maar ook niet te koud is. Wat dan de ideale slaapkamertemperatuur is en waarom, dat lees je hier.
Lees meer
Zo krijgt mijn baby een goed dag- en nachtritme
Beter slapen

Zo krijgt mijn baby een goed dag- en nachtritme

Myrthe
Het verschil tussen dag en nacht? Dat is iets dat pasgeboren baby’s nog niet kennen. Als jouw baby zo’n beetje de hele dag slaapt, maar ’s nachts geen oog dicht doet, is dat dus heel normaal. Alleen is het niet zo fijn voor jou: jij bent overdag juist wakker en wil ’s nachts slapen. In dit blogartikel leggen we je meer uit over het dag- en nachtritme van je baby en krijg je tips om het ritme bij jouw kleine slaper om te draaien.
Lees meer
Wakker worden met hoofdpijn? Oorzaken en tips!
Beter slapen

Wakker worden met hoofdpijn? Oorzaken en tips!

Sanne
Word jij regelmatig wakker met bonkende hoofdpijn? Supervervelend! Een slechte start van je dag is dan zeker een understatement. Natuurlijk zal een kater na een avondje stappen ervoor zorgen dat je hoofdpijn hebt. Maar wat zijn de oorzaken als je regelmatig wakker wordt met deze vervelende hoofdpijn? En wat kun je het beste doen om ochtendhoofdpijn te voorkomen? Na het lezen van dit artikel weet jij alles over hoofdpijn na het slapen.
Lees meer
Slaapmeditatie
Beter slapen

Slaapmeditatie

Sanne
Dieper slapen, sneller in slaap vallen en een betere slaapkwaliteit. Mediteren klinkt ineens zo slecht nog niet hè? Door te mediteren word je uitgeruster wakker en ga je met een ontspannen gevoel naar bed. Dubbele winst! In dit artikel vertellen we je daarom alles over slaapmeditatie en geven we tips, zodat jij vanavond nog kan beginnen met mediteren voor het slapen.
Lees meer
Beter voor jezelf zorgen? Slaap goed!
Beter slapen

Beter voor jezelf zorgen? Slaap goed!

Sanne
Goed voor jezelf zorgen. Een hot item zo aan het begin van het jaar. Dry january, minder schermtijd op je telefoon, naar de sportschool of gezond(er) eten. Grote kans dat jij een van deze goede gewoontes bovenaan je prioriteitenlijstje hebt staan. Maar wist je dat het allerbelangrijkste wat jij kan doen om goed voor jezelf te zorgen, goed slapen is?
Lees meer

Auteurs over Gezondheid

Advies nodig?
Deze site is beschermd tegen robots. Privacy Policy en Terms of Service zijn van toepassing