10% korting op het kinderassortiment met code: WELKOMSINT

: :

Uitproberen, ruilen en retourneren

Matras uitprobeergarantie

Bij een groot deel van onze matrassen profiteert u van een unieke uitprobeergarantie. Als je overstapt naar een nieuw matras heeft je lichaam tijd nodig om aan het nieuwe ligcomfort te wennen. Daarom stellen wij de voorwaarde minimaal 30 dagen gebruik te maken van je matras. Bevalt de matras je na 30 dagen toch niet, dan heb je nog ruimschoots de tijd om gebruik te maken van onze uitprobeergarantie.

Voor deze uitprobeergarantie stellen wij de volgende voorwaarden:

  • Je hebt eenmalig de gelegenheid om gebruik te maken van de uitprobeergarantie.
  • De uitprobeergarantie is alleen geldig voor een matras van ons eigen merk (vraag naar de selectie), een ongestoffeerd matras van het merk Kårlsson, een matras van het merk M line en een matras van het merk Alpine Plus.
  • Als je gebruik wenst te maken van de uitprobeergarantie voor matrassen van ons eigen merk, het merk Alpine Plus en de ongestoffeerde matrassen van het merk Kårlsson, dan kun je je tot maximaal 90 dagen na levering wenden tot één van de winkels van Beter Bed voor het maken van een nieuwe keuze.
  • Voor een matras van het merk M line geldt een termijn van 100 dagen.
  • De volgende matrasmaten komen in aanmerking: 70 x 200 cm, 70 x 210 cm, 80 x 200 cm, 80 x 210 cm, 90 x 200 cm en 90 x 210 cm. Voor een ongestoffeerd matras van het merk Kårlsson, een matras van het merk M line en een matras van het merk Alpine Plus geldt: alle 1-persoons matrassen. 
  • Bij omruiling van het matras kan deze alleen omgeruild worden voor een matras met dezelfde afmeting.
  • Wij ruilen uitsluitend onbeschadigde en schone matrassen om.
  • Prijsverschillen worden verrekend via tegoedbonnen of middels een bijbetaling.
  • Per matras wordt €60.- in rekening gebracht voor omruilkosten indien de omruiling bij je thuis plaatsvindt. Ingeval je ervoor kiest om de omruiling via de winkel te laten plaatsvinden, wordt €40 per matras in rekening gebracht.
  • Het omruilen via de winkel is voor een matras van het merk M line uitgesloten, de kosten bedragen €60.- per matras.
  • De ingangsdatum van garantie blijft de leverdag van het eerste matras.
  • Topmatrassen en gestoffeerde matrassen zijn uitgesloten voor de uitprobeergarantie.

 

Retourneren

Ben je niet tevreden over je aankoop? Dan kun je het product onder bepaalde voorwaarden retourneren.

Herroepingsrecht

Je hebt de mogelijkheid om gedurende veertien dagen na levering de koop op afstand zonder opgave van redenen te ontbinden. Je kunt hiervan alleen gebruikmaken als je aan de volgende voorwaarden voldoet:

  • Je laat ons tijdig (binnen de termijn van veertien werkdagen) schriftelijk weten dat je de koop op afstand ontbindt, door het retour- en annuleringsformulier in te vullen, of door contact op te nemen met onze Customer Service.
    Naar het retour- en annuleringformulier >>
  • Het product is onbeschadigd en zit in de originele verpakking.
  • Het product is ongebruikt.
  • Het gaat niet om een op maat gemaakt product. Als het product speciaal voor jou besteld en geproduceerd is, kunnen wij het niet retour nemen.

Wij stellen deze voorwaarden, omdat onze producten duidelijk persoonlijk van aard zijn en vanuit hygiëne overwegingen niet teruggezonden kunnen worden als ze beschadigd of gebruikt zijn.

Retourkosten online- aankoop

Als je aan de voorwaarden van het herroepingsrecht voldoet, heb je de mogelijkheid om de bestelde producten te retourneren. Je hebt de volgende mogelijkheden tot retourneren:

  • Retourzending per post is kosteloos. Maak hiervoor gebruik van de bijgeleverde retourlabel.
  • De kosten voor het retour sturen op andere wijzen is voor eigen rekening.
  • Als het product niet per post retour te zenden is, kunnen wij het product bij je retourhalen. De kosten hiervoor bedragen €75.- en zijn voor jouw rekening.
  • Je kunt het product kosteloos inleveren in een van onze magazijnen (Uden, Nieuw Vennep of Hoogeveen). Neem hiervoor van te voren contact met onze Customer Service.

Zodra wij uw geretourneerde producten hebben ontvangen, storten wij het betaalde bedrag binnen 10 werkdagen terug. Eventuele retourkosten worden verrekend met dit bedrag.

 

Is je online bestelling bezorgd door Beter Bed?

Wij halen het product zo spoedig mogelijk bij je op. Dit werkt als volgt:

  1. Bel onze Customer Service op 0413 – 33 88 00. Zorg dat je je ordernummer bij de hand hebt.
  2. Samen met jou doorloopt onze medewerker de retourprocedure. 
  3. Op het afgesproken moment halen wij het product bij je op. 

Zodra wij het geretourneerde product hebben ontvangen, storten wij het betaalde bedrag binnen 10 werkdagen terug. Eventuele retourkosten worden verrekend met dit bedrag. 

Is je online bestelling bezorgd door PostNL?

Dan kun je het zelf terugsturen. Dit werkt als volgt: 

  1. Controleer het retourformulier en vul de gevraagde gegevens in. 
  2. Stop het formulier samen met het artikel in de originele verpakking die je ontving bij de levering. .
  3. Plak het verzendlabel op de originele verpakking
  4. Breng het naar een postpunt. 
  5. Bewaar het bewijs van inname goed. Via Track & Trace kun je het pakket volgen. 

Zodra wij je geretourneerde product ontvangen hebben, storten wij het betaalde bedrag binnen 10 werkdagen terug. Eventuele retourkosten worden verrekend met dit bedrag.