Ruilen en Retourneren

Retourneren

Bent u niet tevreden over uw aankoop? Dan kunt u het product onder bepaalde voorwaarden retourneren.

Hebt u besteld via de webwinkel?

Bent u toch niet helemaal blij met uw online bestelling? Dan kunt u uw aankoop tot veertien dagen na levering ontbinden (zichttermijn). U hoeft hiervoor geen reden op te geven. Hierbij gelden de volgende voorwaarden:

  • Het product is onbeschadigd en zit in de originele en ongeopende verpakking.
  • Het product is ongebruikt en ongemonteerd.
  • Het product is niet speciaal voor u aangepast.

Naar het retour- en annuleringformulier

 

Is uw online bestelling bezorgd door Beter Bed?

Wij halen het product zo spoedig mogelijk bij u op. Dit werkt als volgt:

  1. Bel onze Customer Service op 0413 – 33 88 00. Zorg dat u uw ordernummer bij de hand hebt.
  2. Samen met u doorloopt onze medewerker de retourprocedure. 
  3. Op het afgesproken moment halen wij het product bij u op. 
  4. U ontvangt het totale aankoopbedrag retour. Wij storten dit binnen veertien dagen na ontbinding van de aankoop op uw rekening.

Is uw online bestelling bezorgd door PostNL?

Dan kunt u het zelf terugsturen. Dit werkt als volgt:

Gebruik voor het terugsturen van textielbestellingen de instructies op het retourformulier wat bij uw bestelling zit. 

  1. Controleer het retourformulier en vul de gevraagde gegevens in. 
  2. Stop het formulier samen met het artikel in de originele verpakking die u ontving bij levering. 
  3. Plak het verzendlabel op de originele verpakking. 
  4. Breng het pakket naar een postpunt. 
  5. Bewaar het bewijs van inname goed. Via Track & Trace kunt u het pakket volgen. 
  6. Zodra wij uw product ontvangen hebben, informeren wij u over de verdere afwikkeling. 

Matras uitprobeergarantie

Bij een groot deel van onze matrassen profiteert u van een unieke uitprobeergarantie*. Als blijkt dat u niet de juiste keuze hebt gemaakt, kunt u uw matras binnen 90 dagen omruilen (M line matrassen zelfs binnen honderd dagen). Hierbij gelden de volgende voorwaarden:

  • Bij de collectie van het Beter Bed eigen merk komen de volgende matrasmaten in aanmerking: 70 x 200 cm, 70 x 210 cm, 80 x 200 cm, 80 x 210 cm, 90 x 200 cm en 90 x 210 cm. '
  • Matrassen met het kenmerk "Webdeals" worden door PostNL geleverd en zijn uitgesloten van uitprobeergarantie.
  • Bij M line en Alpine Plus geldt de uitprobeergarantie voor de eenpersoonsmatrassen.
  • U kunt uw matras alleen omruilen voor een matras met dezelfde afmeting.
  • Wij ruilen uitsluitend onbeschadigde en schone matrassen om.
  • Prijsverschillen verrekenen we via een tegoedbon of bijbetaling.
  • Per matras rekenen wij € 60,- omruilkosten als het omruilen bij u thuis plaatsvindt. Ruilt u uw matras om in de winkel, dan rekenen wij € 40,-.
  • Een matras van M line kunt u niet omruilen in de winkel. De omruilkosten zijn bij dit merk altijd € 60,- per matras.
  • Het omruilen leidt niet tot een nieuwe ingangsdatum van de garantie. Dit blijft de leverdatum van het eerste matras.

Wilt u gebruikmaken van onze uitprobeergarantie? Neem dan contact op met een van onze Beter Bed winkels. Onze slaapadviseur helpt u graag bij het vinden van uw ideale matras.

*het gestoffeerde matras komt niet in aanmerking voor omruilgarantie.